www.flickr.com
edaniel85's items Go to edaniel85's photostream

9/19/2011

Üzleti út - Barcelona

Hát a beharangozott új "projekt" várat még magára kicsit. Mostanában nem nagyon volt időm, vagy éppen hangulatom a fényképezéshez. Nem úgy alakultak a dolgok. De azért mégsem telik el hét fotózás nélkül, legutóbb erről pont a munkahelyem gondoskodott. Van ugyanis egy magyarországon szállodát építeni szándékozó spanyol befektetőnk, akiket meg kellett látogatnunk a múlt héten, hogy megbeszéljük az aktuális feladatokat.
Életem első üzleti útja volt, izgultam is rendesen. Szerdán mentünk, csütörtökön jöttünk, szóval villámlátogatásról beszélünk, de azért nem kell sajnálni minket, amit lehetett belesűrítettünk. Lássuk!
Christopher Colombus
Cristováo Colombo
Először jártam Barcelonában, de már sokat hallottam róla. Ha egy szóban össze kellett volna foglalnom az utazás előtt, akkor azt mondom GAUDI. Igen, ez az ő birodalma, a számomra kicsit őrültnek tűnő zsenié, aki olyanokat épített kábé száz évvel ezelőtt, amit ma még nem is kapisgálunk itthon... Gaudi maga a fantázia, a kreativitás. Mozgalmas, színes, kicsit képlékeny, majdnem olyan, mint egy álom. De ne rohanjunk ennyire előre, nem vele kezdődött az út.
Antoni Gaudí
Mintegy egy óra alvás után négyharmincra mentünk ki Ferihegy (!) 1-re, Wizzairre foglaltunk jegyet az odaútra. Előre kinyomtattuk a boarding cardot és csak kézipoggyásszal repültünk, így nem volt sok dolgunk az indulásig. Gondoltuk iszunk egy kávét még a biztonsági ellenőrzés előtt és eszünk hozzá egy szendvicset is... ha nem vagyok farkas éhes az ezeregyszáz forintos háromszög szendvics bizony elrettent, de hármat is adtak ennyi pénzért, meg aztán a kollégám meghívott, így végülis duzzogva megettem. A kávé isteni volt. Pont elég erős, kellemes a zamata, jó meleg. Jól esett.
Meglepően sok ember van ám ilyenkor a reptéren. A lila-rózsaszín légitársaságnak hatkor három, utána nem sokkal még vagy két gépe indul szerdánként, ami nem kevés utast jelent. Szerencsére időben érkeztünk, és a tömeg csak utánunk állt be a csomag és saját maga átvilágítására.
A gépet várva majd féltucat tabletpc-vel felszerelt hostes próbált minket kifaggatni az utazási szokásainkról, több-kevesebb sikerrel. Majndem sikerült lehetőséget nyernem egy nagyon kedvező öt napos, négycsillagos, szinteingyenvan utazásra, de aztán kiderült, hogy még nem vagyok harminc, szóval kivülesek a célcsoporton... gondoltam ennyi bajom legyen.
Aztán jött az út egyik legkellemetlenebb része... a repülőgépnek nevezett marhaszállító vagon... illetve a marha nem jó, mert az nagy... a gépen meg kicsi volt a hely... sokkal kisebb... Nem tudom éreztetek-e már olyat, hogy beékelődtök egy háttámla és az ülésetek közé, elárulhatom nem a legkellemesebb feladat térdalakú lyukat nyomni az előttetek lévő műanyag ülés hátuljába... két órán át. Már egyszer megfogadtam, hogy nem rempülök többet a Wizz-zel, de most kényszerűség volt...
Aztán megérkeztünk az enyhén párás, huszonnyolc fokos napsütésbe, taxi, hotel. Kilenc órakor már a szállodában voltunk, de egy sms szerint csak tizenkettőkor volt jelenésünk. Mit lehet addig csinálni, ha kétszáz méterre vagy a világ egyik legnagyobb stadionjától? Hát persze, hogy megnézni!
1_img_7456-1_0102
Ízelítő
A Nou Camp, az FC Barcelona stadionja, és ezerkétszázhetvennyolc ember híján százezer ember befogadására alkalmas. Irdatlan nagy és tízkor nyit, szóval még megreggelizni is volt időnk. E célból egy közeli kávézó croissant és kávé minőségét ellenőriztük, átment a vizsgán. Kilenc euróért 10 apró süteményt és két kávét adtak... nem olcsó, de ott és akkor nagyon jól esett.
Nou Camp
Barcelona, több mint egy csapat
Aztán fejenként huszonkét euróért megváltottuk jegyünket az ellenség főhadiszállására... lehet most elveszítem a rendszeres olvasóim nagy százalékát, de én a Real Madridnak szurkoltam, szurkolok és fogok is szurkolni, de egy ilyen lehetőséget így sem tudtam kihagyni. A stadiontúra elég jól szervezett, minden lényeges helyre elvezet a kijelölt ösvény: lelátó középső karéj, sajtóterem, öltöző, CSAPATKIJÁRÓ (közben az őrjöngő stadion hangját játsza be a hangosítás, eddig soha nem akartam focista lenni... most már akarok), kispad, szögletzászló, alsó karéj, felső karéj és kommentátor állások (megtaláltuk az előző napi Barca-Milán meccsre kiosztott magyar TV2-s helyeket), trófea terem és az elmaradhatatlan shop. Igazán jó kis marketingje van a csapatnak, nem panaszkodhatnak.
Nou Camp in the times of Kubala
Hangulat Kubala idejéből
Eztán jött a biznisztrip biznisz része. Megbeszélés, ebéd, megbeszélés... nem untatnék senkit... a folytatás számomra is érdekesebb volt. A Nou Camptól a belvárosba lehetett volna metrózni is, de a taxi tizenegynéhány euróért bevitt minket.
Kiszálltunk a La Ramblanál és elindultunk a kikötő felé. Eszti mondta, hogy nagyon tudna örülni egy-két körömlakknak egy olyan márkából, amit kishazánkban nem lehet beszerezni, viszont neki bejött a minősége, biztosnág kedvéért adott is egy kódszámokból álló listát, amit a kikötőbeli bevásárlóközpont boltjában simán megfejtettek... mission completed.
Light-shadow
La Rambla (erős részlet)
Tin cowboy
Bádogkávboj
Ami útbaesett azt megcsodáltuk, a sört megkóstoltuk, Starbucks kávét megittuk és néztük a nyüzsgést. Ez az, ami a legjobban megfogott Barcelonában... a nyüzsgés. Mindenhol rengeteg ember, él, lüktet a város és a városfejlesztést ennek a szellemében végzik. Amit a kikötővel csináltak, az elképesztően jó! Az oké, hogy nincs tengerpartja Budapestnek, de mi a szöszért nem vagyunk képesek egy élhető Duna partot létrehozni?
A kikötőben épített bevásárló- és szórakoztató központba hullámzó (nem szó szerint, csak a szerkezet hullámos) gyaloghídon lehet bejutni, ami szükség esetén elfordul, így a kikötőbe be, illetve onnan ki lehet hajózni. Tele van ötlettel, jó anyagválasztással.
Brothers
Testvérek
Sailing in the port
Estefelé
Coffe from the Mermaid
Sellős kávé

Záró programként el is jutottunk a bevezetésben emlegetett Gaudihoz. Kihagyhatatlan lett volna a Szent Család-templom, a Sagrada Familia. Fantasztikus és monumentális egy alkotás. Nem írnék adatokat róla, elég annyi, hogy: nem tervek alapján épült, csak ahogy Gaudi éppen skiccelt párat, több mint száz éve nem tudják befejezni, a világ egyik leglátogatottabb épülete. Olyan, mintha álló cseppkőoszlopok lennének a tornyok, mindenhol faragások, tematizált homlokzatok. Tipikusan egy semmi-sem-drága építmény, pazarlás a köbön... és mégis! Elképesztő műalkotás.
Sagrada Familia and the cranes
Sagrada Familia
A templomtól vacsora után (ne egyetek erre felé, ha nem akartok rengeteget költeni... annyira nem volt jó, viszont meglepően drága volt... előre nem tudtuk, hogy az italfogyasztás annyi lesz, mint a vacsora...) A Casa Milahoz még elsétáltunk. Ez egy körülbelül húsz perces séta, de megérte. Olyan az épület, mintha álmodnál: hullámzik, szintenként más és más. Olyan, mintha élne. A korlátról az jutott eszembe, mintha valami varázslat életre keltett volna valami gonosz növényt, ami aztán kővé (illetve acéllá) vált. Olyan, mintha bármelyik pillanatban újra megmozdulhatna és ellnyelhetné az épületet.
Facede designed by a God
Casa Mila
Facade of a house of Gaudi
Railing
Burjánzó acél indák

Sajnos csak kívülről volt alkalmunk meglesni, de az üvegkapun betekintve szintén varázsvilágba láttunk bele: hullámzó mennyezet, tekergő oszlopok... elképesztő.
Másnap reggel rövid alvás után, hétre kellett kimenni a reptérre. Hála az égnek, meg a menetrendnek, Malév járattal jöttünk haza, ahol azért még tudják, hogy az embernek embermérete van... Ugyanúgy, mint odafelé, haza is a hivatalos menetidőnél gyorsabban, minden gond nélkül megérkeztünk.
Az útnak több szempontból is volt haszna: egyrészt a megbeszélés eredményes volt, másrészt megéreztem Barcelona hangulatát és tudom, hogy még vissza kell menni.

1. Jáájj!!! Én is akarok Barcelonába menni! Jó kis kompakt leírás volt és a képek is jók! Nem lehetne egy kicsit nagyobb méretben betenni őket?
    Gaudí szerintem földönkívüli volt. Ha meglátom a Sagrada Familiát (képen természetesen) mindig kiráz tőle a hideg. Jó értelemben. :)

2. Kedves olvasónk, az Ön véleménye számunkra fontos. Szolgáltatásunkat igyekszünk az elvárásokhoz igazítani. Ezért a képek méretét megnöveljük aktuális bejegyzésünktől kezdve.
    Amúgy, ha rájuk klikkelsz, akkor bejön a flickr?
    Örülök, hogy tetszett a bejegyzés. kompkat, mint maga az utazás volt :)

3. Ohh, köszönjük szépen!
    Megnyílik a flick de macerás egy kicsit.

4. A flickr-es kérdést csak azért tettem fel, hogy tudjam a technika működik.
    Amúgy szívesen :)

5. Szia Edaniel!:-)
    Öröm volt olvasni ezt az élvezetes beszámolót, a képekről nem is beszélve, nagyon tetszenek!:-)
    Üdv!
    lamerle

6. Örülök, hogy tetszett Lamerle! :) Köszi, hogy benéztél!

7. Életemben először(és utoljára)Barcelonában láttam bikaviadalt.Ettől eltekintve,nagyon jó kis város,kiváló konyhával/borokkal.Bármikor szívesen visszamennék.Sajnos az idő,ami rendelkezésedre állt, nem elegendő mindenre.Sőt...
    Tetszett a bejegyzésed,és a képek is!

8. Kedves Miklós! Örülök, hogy elolvastad és még tetszett is :) Köszönöm a dicséretet! :)
    Biztosan szeretnék még visszajönni ide, rengeteg dolgot meg kell mégnéznem!
    Ezek szerint a bikaviadal a rosszabb élmények közül való, jól értem?

9. Nem.Nem volt rossz élmény.Érdekes volt.Az épület,a hangulat, úgy az egész.De elég volt egyszer.És van is mit még megnézni...

10. Nekem is az a véleményem, hogy barbár szokás, de szeretném egyszer látni... addig nem tudok róla rendesen véleményt mondani... persze ezzel sokat lehet vitatkozni...
    Barcelona fantasztikus! Egyszerűen elvarázsolt... vissza kell menni... :)

11. Dani! Csodásak a képeid,és tetszik az útleírásod!
    Jártam már én is itt....én is megfogadtam,de..Azt kívánom,hogy Neked... sikerüljön még egyszer.
    Gaudi elvarázsol,és imádom az utcazenészeket,ja..és a fokhagymás kagylót,és a Sangriát..

12. Jaj, Marcsi! Nagyon köszönöm! Örülök, hogy tetszett! Remélem még Te is visszajutsz! :)