Nagyon rég nem írtam az építkezésről. Ennek több oka is volt/van. Egyrészt a kivitelezés nem volt teljesen folytatólagos, másrészt más ügyes-bajos teendőim nem engedtek a blogírás közelébe, harmadrészt nem történtek nagyon látványos dolgok a munkaterületen. Leginkább a munkák előkészítése zajlott...
|
Vasszerelés |
...egészen egy-két héttel ezelőttig. Amikor is a kivitelező elkezdte az alaplemez megépítését. A mintegy 80 cm vastag vasbeton lemezt cipzár-szerűen a résfalba befogva készítik el. A befogások helyeit még a réselés során kirekesztette a szakkivitelező, így vésés nélkül, kisebb finomításokkal sikeresen össze lehet vasalni és betonozni a két szerkezetet. A csatlakozáshoz, hogy elkerüljük a talajvíz későbbi szivárgását, duzzadószalagot és injektáló csövet helyezett el a kivitelező még betonozás előtt. A duzzadószalag tulajdonképpen nedvesség és/vagy cementes víz hatására térfogatváltozáson megy át és kitölti a környékén található repedéseket, réseket, így biztosítva a jobb vízzárást. Az injektáló cső pedig arra az esetre kerül be, ha a duzzadó szalagsorok mégsem zárnának tökéletesen. Ez egy perforált cső, amin keresztül szintén a réseket kitölteni képes, megszilárduló anyagot juttathatnak a szerkezetbe, ezzel zárva el a víz útját.
|
Vasszerelés |
Csak, hogy a munka volumenét érzékeltessem, mintegy 1000 m2 alapterületű gödörbe kerül be a 80 cm vastag alaplemez. Ez azt jelenti, hogy olyan 800 m3 betont és közel 70 ezer kiló betonacélt kellett bedolgoznia a kivitelezőnek.
|
Az első ütem |
A munkát három fázisban valósították meg. Elsőként a középső sáv készült el, hogy a toronydarut megépítve az organizáció egyszerűbbé váljon. A daru állítás után már könnyebben beemelhető a gödörbe a szerelendő anyag, nem kell külön autódarut rendelni minden szállítmányhoz.
|
Daruláb |
|
Daru beszerelve |
Ezt követte az első, majd a hátsó lemezrész elkészítése.
A daru megépítése is szép feladat volt a szakvállalkozóknak. Egy keskeny egyirányú utcából kellett a daru elemeit egy autódaru segítségével a helyükre emelni. Úgy, hogy a szomszédos épületeknek, a kifeszített közvilágításnak és a megtartandó homlokzati falnak ne essen semmi baja.
|
Gém az utcán |
|
Ellensúly tartójának beemelése |
Persze mindez sikerült, már működik a daru, kész az alaplemez, jelenleg a p3 (-3. pinceszint) függőleges teherhordó szerkezeteinek vasszerelése, zsaluzása zajlik.
|
A működő daru |
|
P3 szerelés |
Folytatás következik....
Jók a képek!
VálaszTörlésKöszönöm Pingu! Itt volt már az ideje, frissíteni a sorozatot :)
VálaszTörlés