www.flickr.com
edaniel85's items Go to edaniel85's photostream

10/12/2011

Új barátság - CANON EOS 350D

Úgy alakult, hogy Gyuri barátom fullframe gépre váltott és a korábbi 350-es masinája kegyvesztetté vált. Így felajánlotta, hogy jutányos áron megvásárolhatom, amit nem tudtam visszautasítani. Így múlt hétfőn szert tettem az első digitális, tükörreflexes fényképezőgépemre és rögtön egy fix 50mm-es F1.8-as optikára is. Hát mit mondjak... egyből megszerettem.
Lemon juicer
Citromfacsaró

Tibor már hétvégén puhatolózott, hogy mi lenne, ha hét közben csapnánk egy rövid kis fényképezést, és hát nem volt ellenemre a dolog, így kedden délután már az új játszótársammal, nagy reményekkel érkeztem a Ferenciek terére. Kicsivel öt előtt és Gyuri és Tibor után érkeztem, és nemsokára minden pingvinek legjobbja, Pingu is csatlakozott hozzánk. Tibor mondta, hogy ő most az Erzsébet híd - Szabadság híd útvonala gondolt, mert az jó. Mondtuk legyen... Mindenki előszedte a masinát a táskából. A fiúk, ha jól emlékszem rövidre fűrészelt csövű 50-es lencséket szereltek fel, Pingu kályhacső méretű telével operált.
Megindultunk a naplementébe, amiből eleinte csak azt érzékeltük, hogy kiég a szemünk. Aztán a rakparton hamar szembesültünk azzal, hogy ezt a szakaszt bizony Tibor emlékei nagyon is megszépítették... mert hát itt aztán nem volt semmi... elég csalódottan baktattunk a Szabadság híd felé. Még Gyuri is alig fotózott... ami nála lázra, betegségre utaló magatartás...
Tibor shoot trash
Tibor kukát fotóz (a legizgalmasabb téma a rakparton)

Aztán ahogy közeledtünk a zöld hídhoz, meg a felújított térhez elkezdődött valami... ciripeltek az autofokuszok, csattogtak a tükrök, gazdát cseréltek a vázak és objektívek és készültek a fényképek. Még a 100 idegen projektemben is sikerült előrébb lépnem.
Liberty Bridge
Szabadság híd

Mindeközben Pinguval megbeszéltük, hogy de kár, hogy mindjárt sötét lesz és menni kell haza... mekkorát tévedtünk! Szépen ment le a nap, mire átjutottunk a hídon Budára, a város elkezdte magára ölteni bokehval díszített estélyi ruháját, ami mindannyiunknak nagyon megtetszett. Készítettünk is vagy félezer bokeh képet, szerénytelenül állíthatom, remek fotók lettek!
Epicenter
Bokeh ősrobbanás
Lemon juicer
Citromfacsaró
Bokeh behind the barrier
Korlátolt bokeh fotó
A nagy bokeh vadászat közben azért ügyeltünk arra, hogy a biciklisták se gázoljanak halálra minket, illetve találkoztam a negyedik idegennel, így utolérve magam a kitűzött feladatban.
Természetesen egymást is fotóztuk:
Irma and Gyuri
Pingu és Gyuree
Chain reaction
Láncfotó
Tibor shoot bokeh
Tibor

Kis hídfői tétovázás után megindultunk a Kálvin tér felé, de hamar technikai szünetet tartottunk. Még mi (Pingu, Gyuri, én) szökőkutat fotóztunk Tibor szerzett valami innivalót az egyik gyorshamburgeresnél.
Frozen fountain
Fagyasztott szökőkút
Eztán már-már eseménytelenül telt a sétánk a Kálvin térig, ahol ketté osztottuk a csapatot, ki-ki elindult haza.
Nagyon szép időnk volt így október elején. Jó hangulatú séta volt, szép avatása az új fényképezőnek.
A többiek sétáról készült leírásai itt találhatók:
Pingu
Gyuri
Tibor

10 megjegyzés:

  1. Hééééé.... ezek nagyon jó képek lettek! (Kivéve ami engem ábrázol, de az nem biztos, hogy a te hibád.)
    Köszönöm az eposzi jelzőt is! :))))

    VálaszTörlés
  2. Pingu: köszönöm, hogy kézben tarthattam hatalmas szerszámod. Azóta is kiráz a hideg, ha rágondolok :D:D:D:D:D:D

    A képekkel nekem sincs gondom, sejthető volt, hogy Dani is leönt vele nem egy korlátot. A leejtőn való elindulás pozitívumot is jelent, ebben az esetben látszik az, amit a tükrös tud egy olyan kézben, ami érti a dolgokat. :)

    VálaszTörlés
  3. Na de Monami! :)
    Felejtsd el az ágyúmat! Eszedbe se jusson még gondolni se rá! :)

    VálaszTörlés
  4. Jólvan... Irigy vagy. :(

    VálaszTörlés
  5. Jaj, hát zavarba hoztok engem! :) Örülök, hogy tetszenek a képek. Bevallom őszintén, nekem is! :) Pingu, azzal a képpel sincs semmi baj, vagy ha mégis, akkor az a fotós hibája...
    Gyuri, amit írsz, hááát! Köszönöm! Ez tőled nagy elismerés ám! :)

    VálaszTörlés
  6. jaj én most lemaradtam kicsit a posztról. Így visszagondolva tényleg jó kis séta volt, bár a végére már eléggé elfáradtam.
    Jók lettek a képek, főleg a citromfacsarós bókés dolgok. Jó kezekbe került a gép. :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm vlm! Örülök, hogy így látod :)

    VálaszTörlés
  8. Jajmár, nincs mit köszönni. Az erő veled van :D Csak most jobb fénykardod van. :) Ajánlom figyelmedbe, hogy próbálgasd a raw-ot. Hogy milyen ISO-nál mennyit lehet túlzott zajerősödés nélkül világosítani.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jók a képek és grat az új géphez!:)

    VálaszTörlés