www.flickr.com

4/19/2011

Madrid

Sziasztok!

Kicsit eltűntem... úgy összetorlódtak a dolgok, hogy nehéz volt időt találni, valamiről le kellett mondani, és ez a blog lett.

Április 9. és 12 között négy napot töltöttünk Madridban Esztivel. Ez még a decemberi szülinapi ajándék volt, csak ilyenkor jelentősen jobb az idő arra felé.
A repülő jegyeket és a szállást még novemberben lefoglaltam. Az utaztatásunkért a Malév volt a felelős. Még Koppenhágába menet megfogadtam, hogy soha többet nem repülök fapadossal, ellenben akkor nagyon bejött a magyar légitársaság, hát most se csalódtunk. Késés nélkül indultunk és érkeztünk is meg. És ez a visszaútra is igaz volt. Nem beszélve arról, hogy nincs kisbetű, meg mindenféle külön sarc a repjegy árán, ami egyébként versenyképes! Szóval mindenkinek bátran ajánlom a Malévot (akciós utak itt)!
A szállást úgy, mint Koppenhágába, a booking.com-on foglaltam. Nekem tetszik a rendszerük. Könnyen kezelhető, megbízható, sok az értékelés, amik hasznosak. Most se választottam rosszul szerintem. A metró megálló (rengeteg metró van ám Madridban, mindenhová el lehet jutni velük! itt a térkép) Az 5 napos metrójegy (ami minden járművön használható, a buszokat is beleértve) kb. 20 Euró.) 10 másodpercre volt a szállástól, voltak kávézók, bárok, amik reggel a reggeliző szerepét látják el, patika, boltok, szóval minden a közelben... Itt laktunk.
A szoba kicsi volt, de jó állapotú. Két apró zavaró tényező volt csak, az egyik egy enyhe dohányszag, ami valószínűleg beette magát a falakba, a másik a forgalom az ablak alatt. De semmi sem tökéletes, ez a szállás viszont ár-érték arányát tekintve a jó kategóriába tartozik.

Megérkezésünk után, ha már arra ment a metró, kiugrottunk a Santiago Bernabéunál. Mivel Madrid drukker vagyok, így ennek én különösen örültem. :) Elvileg van lehetőség a múzeumba bemenni, meg stadiont látogatni, de ez most nem az én szülinapi ajándékom volt, így ez nem szerepelt a programban. :) Majd legközelebb, amikor egybe kötjük egy Madrid-Barca meccsel :).

Elfoglaltuk a szállást, és útnak indultunk. Nem volt különösebb célunk. Magunkba akartuk szívni a város hangulatát. Sétáltunk a 25 fokban a Chueca nevű negyedben, mexikóit ebédeltünk, majd folytattuk a sétát a Gran Vía-n a Plaza Espanol felé.
Ott belebotlottunk egy vásárba, meg a Cervantes és Don Quijote szoborba, aki mellől természetesen a hű Sancho Panza sem hiányozhat.

Knight of the sad face

A Plaza Espanoltól csak egy nagyobb köpésre van a Debod templom és a köré épített park. Az egyiptomi templom egy medence közepén helyezkedik el. Körülötte a parkban igazi tavaszi nyüzsgés volt: zenélő fiatalok, sétáló szerelmesek, görkorizó gyerekek és felnőttek, babakocsis apukák és anyukák. Mi körülbelül este hétre értünk oda, de még verőfényes napsütés volt!
A park egy szegletéből egyébként remek kilátás nyílik a királyi palotára is!

The palace

Másnap reggel már azon tanakodtunk, hogy megkérdezzük a szállásadóinktól, merre lehet Chocolate con churrost szerezni, annyira rá voltunk kattanva, hogy kipróbáljuk ezt a madridi reggelit. Aztán végül nem tettük, de szerencsénkre pont találtunk egy bárt a földszinten, ahol reggelizni lehetett és volt churros-uk.
Ez tulajdonképp egy hosszúkás összecsípett fánkkígyó, amit sűrű forrócsokiba mártogatnak, és így eszik. Nagyon finom, jó édes, elég olajos, de mindenképp megérte kipróbálni! Egy adag 2,5 Euró.
Aztán a reggeli után rájöttünk, hogy nem nehéz Madridban churros-hoz jutni... 10 méteren belül még három helyet találtunk, ahol reggelire adnak... nem baj, a lényeg, hogy ügyesek voltunk és találtunk :)

Chocolate con churros

A vasárnapi ütemezett programunk az El Escorial volt, ami egy multifunkciós épület kb. 50 km-re Madridtól. Mi távolsági busszal utaztunk, oda-vissza fejenkét 7 Euróért. Az út nagyjából 50 perc, egy idő után a busz elkezd hegyi utakon járni, a táj kifejezetten szép.

Az Escorial, mint mondtam, több funkciót is ellátott. Kolostor volt, temetkezési hely és nyári palota. Megjelenése elég visszafogott, majdnem unalmasan szürke. A sarkokon elhelyezkedő tornyok éppen megtörik a monotóniát.

El Escorial

Bent nem szabad fényképezni, sok a teremőr és szólnak is. A belépő fejenként 10 Euró, cserébe bolyonghat az ember az évszázados falak között, képet kapva a spanyol korona történelméről. Érdekes terem a Csaták csarnoka (Sala de las Batallas), ahol állítólag 21.000 alak szerepel a falra festett csatajelenetekben.
Számomra a leglenyűgözőbb terem a királyi kripta volt, a hozzá tartozó lépcsőt is beleértve. Fantasztikus gazdagságról tanúskodott a díszítettség. Ide temetik a királyokat, illetve a herceget szült királynékat. Az egyetlen szabály csak, hogy mielőtt ide elhelyezik hamvaikat, 50 évet kell eltölteniük egy másik sírban.

Gingy at the Escorial

A palota körüli táj lenyűgöző, nagyon jó időszakban voltunk, minden gyönyörű zöld volt, helyenként virágzó fákkal. Már csak ezért megérte volna ide utazni.

One of the 88

Ebéd után visszamentünk Madridba, ahol a Plaza del Soltól az Alcala-n sétálva megnéztük a nevezetességeket. Az Alcala egy 16 km hosszú út, ami mentén sok látnivalót halmoztak fel: Cibeles palota és szökőkút, Alcala Kapu, templomok sokasága. Innen nyílik a Retiro nevű park és az út végén található a bikaviadalok színtere, a Las Ventas.

The bear wit the tree

Mi a Retiróig sétáltunk, betértünk a Cibeles palotába, ami a Főposta székhelye is. Megérte, gyönyörűen felújították a belső tereket is.

A park, vasárnap délután lévén, zsúfolásig megtelt emberekkel, pedig alapterülete sokszorosa a Városligetének. Szép nagyot sétáltunk benne, meg-megpihenve. Rengeteg mutatványos, bábszínházas, jós, zenész, DVD árus gyűlt össze, hogy pénzt keressenek. Senki nem zavarta el őket, a bábosokat gyerekek hada nézte. Leírhatatlan élet volt a parkban.

Retiro

A park után még megkerestük a Pradot, a Neptun és Apollo kutakat, majd haza poroszkáltunk pihenni.

Harmadik nap kicsit összeesküdött ellenünk Madrid, de nem hagytuk magunkat elszomorítani. Ugyan csak a kapun keresztül sikerült megnézni az egyik királyi parkot, a Campo del Moro-t és a palotába sem jutottunk be, mert valami rendezvény miatt eltértek a nyitvatartástól, de töretlenül folytattuk a programot.

Megnéztük a Plaza Mayort, amiben az a különös, hogy olyan, mint egy belső udvar, csak sokkal nagyobb... Totálisan körbe van véve épületekkel, és hatalmas boltozatos bejáratokon lehet megközelíteni. Körben éttermek, kávézók, sonka múzeumok és szuvenír boltok váltogatják egymást és csalogatják a turistákat.

Plasa mayor

A Plaza Mayortól a Retiro hátsó bejárata felé vettük az irányt, hogy megnézzük a Rózsa kertet. Sajnos még egy-két hetet adni kellett volna neki, mert épp csak elkezdtek nyílni a virágok, így még inkább zöld volt, mint színes.

Red rose

Garden of the roses

Eztán a Pradoba szerettünk volna bejutni... na itt jött a fejtörés... ugyanis a Prado is zárva volt... jött a kérdés: a palotát vagy a képtárat nézzük meg kedden a gép indulása előtt... végül a Prado mellett döntöttünk.
Prado helyett spanyol ebéd (gazpacho, paella valenciana) és botanikus kert program következett, majd este visszamentünk a Debod templomhoz, hogy megnézzük milyen kivilágítva.

Tulips

Kedden a délelőttöt a Pradoban töltöttük, vadásztuk a képeket az általános iskolás művtöri könyvből, meg a Tudás fájából. :) Találtunk is jópárat. Ha Madridban jártok, mindenképp ajánlom a képtárat. A belépő 8 Euró, de rengeteg jó festményt megtaláltok itt. (Goya, Velazquez, Dürer, stb.)

A képtrából egyenesen a reptér felé vettük az irányt, kb. 40 perc alatt kint is voltunk. Az utunk hazafelé is sima volt.

Lehet, hogy négy nap alatt több mindent is meg lehet nézni Madridban, de nekünk a fő célunk az volt, hogy megérezzük a város hangulatát. Szerintem sikerült. Annyira jól éreztük magunkat, hogy bármikor visszamennénk.

Kicsit hosszúra sikerült a bejegyzés, de remélem felkeltette az érdeklődéseteket Madrid iránt.
További képek a flickr oldalamon megtalálhatók.

Üdv és szép hetet!

1. Nagyon jó volt olvasni! Kedvet kaptam hozzá!

2. András, megtisztelő, hogy végigolvastad :) Annak külön örülök, hogy még kedvet is kaptál tőle Madridhoz :)