www.flickr.com
edaniel85's items Go to edaniel85's photostream

6/09/2011

Zenit

Végre elérkezett a nagy pillanat, digitalizáltattam a tavasz folyamán készült zenites fotókat.
Március idusán lőttem el az első tekercset, de úgy gondoltam, hogy majd a másik kettővel együtt hívatom elő a Debrecenben készült fotókat. Aztán telt-múlt az idő, és a filmes gép a fiók mélyén pihent, várta a bevetést. Május közepén Maglódon egy családi kerti bulin vettem elő legközelebb, a harmadik tekercset pedig május végén Esztergomban kattogtattam el.

Ízelítőnek itt vannak az elsők, amiket feldolgoztam. A többit szép lassan teszem majd közzé a flikkeres fotóim között.

Leaves in the rain

Tower in Debrecen

Crosses

A képeket ISO 200 érzékenységű színes filmre fotóztam két típusú objektívvel: Helios 44M-4-vel, illetve egy Pentacon 4/200 MC-vel.

Az első benyomásom a képekről, hogy kicsit fakóra, színtelenre sikerültek. Talán a fénymérőt felülbírálva, alul kellene exponálni kicsit a képeket. Kísérletezünk vele még, az biztos.
Az is igaz, hogy a körülmények sem voltak a legjobbak a filmes technikával való ismerkedéshez. Debrecenben késő délután, Esztergomban pedig borult időben fényképeztem.

2 megjegyzés:

  1. Szia!Hol,mennyiért lehet a színes negatívot digitalizáltatni?(Van egy halom,a praktikás időből származó negatívom...)Köszönöm,ha válaszolsz!

    VálaszTörlés
  2. @Manóvezér: Én az első tekercset a MédiaMarktban hívattam elő kb. 1000 Forint volt a hívás, scannelés és CD-re írás. Kb 500 Ft volt a scannelés és az írás... (ha jól emlékszem...) Most a Digitcam-ben voltam. Az ő áraikat itt találod: http://www.digitcam.hu/fenykepelohivas#
    Én szeretek a Digitcambe járni. Hozzáértők és segítőkészek. Meg vagyok elégedve a szolgáltatásukkal.

    VálaszTörlés