www.flickr.com
edaniel85's items Go to edaniel85's photostream

3/22/2012

Hosszúhétvége Prágában - 1. rész

A hosszú hétvégét Prágában töltöttük Jácintékkal. Nem egy hirtelen eldöntött utazásról van szó, már tavaly nyáron eldöntöttük, hogy megyünk, de akkor még október végére terveztük a kirándulást, csak Esztinek közbejött egy new yorki út, így a jegyeket átfoglaltuk márciusra. Szerintem nem jártunk rosszul, fantasztikus időnk volt.
_mg_0803-701
Jan Hus tér

Szóval csütörtökön reggel találkoztunk a Fradi stadionnál, onnan indulnak az Orangeways járatai. Ha valaki nem ismerné a céget, buszos utakon próbálják azt az érzetet kelteni az utasokban, mintha repülőn ülnének: műbőr ülések, kötelező biztonsági öv használat, utaskísérő, felszolgált meleg üdítők, eldobható fülhallgató a filmekhez, stb. Legalább is a honlapon ezt ígérik... Sajnos az oda úton az italautomata még Budapesten megadta magát (ezt mondták), az utaskísérőnk pedig nem állt a helyzet magaslatán, gyakorlatilag mintha nem is lett volna. Ami amúgy nem zavart, végül is én megértettem a némafilmeket angol felirattal.
A lényeg, hogy a menetrendet pontosan tartva megérkeztünk Prágába, a Florenc buszpályaudvarra. Mivel a szállásunk a külvárosban helyezkedett el, úgy döntöttünk a csomagmegőrzőben hagyjuk a motyót. Rajtam kívül már mindenki járt Prágában, így Jácintra és Zitára bíztuk magunkat, ők lettek az idegenvezetőink.
_mg_0926-3405
Szent Miklós templom

Szerencsére közel van a pályaudvar az óvárosi részhez, ezért gyalogosan vágtunk neki. Van egy varázsa a teljesen jól karban tartott, nyüzsgő belvárosnak. Tippem szerint az egyik előnye Prágának Budapesttel szemben, hogy a történelmi városrész utazgatás nélkül, sétálgatva bejárható. Ráadásul egységes képet mutat. Ja, meg van egy gyaloghídjuk, ami azért szerintem hiányzik Pestről. Többekkel beszélgettem már a témáról és a konklúzió mindig ugyanaz: fel kéne újítani a Várkertbazárt, és szükség lenne egy hídra valahol a Lánchíd és az Erzsébet-híd között csak a gyalogosoknak (mondjuk a Vigadót és a felújított bazárt összekötve), esetleg egy elválasztott részen a bicikliseknek. Nekem egy merész elképzelésem, hogy ezt Calatravával kellene megterveztetni...
Szóval Prága... Sétálgattunk a délutáni napsütésben, megnéztük Lőportornyot (amit következetesen tűztoronynak hívok), a Jan Hus teret, a Tyn templomot, az óratornyot és persze elsétáltunk a Károly hídig.
_mg_0846-1803
Károly híd "pesti" hídfő
_mg_0840-1601
Károly híd és a "budai" kilátás

Másnap egész nap a várost jártuk, élveztük a napsütést. Az előző napról ismert útvonalon átsétáltunk a „budai” oldalra (ott van a vár, tudjátok!) és felmásztunk a hegyre. Nagyon jó hangulata van a városnak, hangulatosak az utcák, amiken egymást érik az éttermek, sörözők, kávézók és szuvenír üzletek. Ez utóbbiakban megtalálható minden a távol keleti szakmunkások termékkínálatából az iszonyú gagyitól a teljesen mutatós darabokig, kicsit olyan érzésem volt, amikor beléptünk egy-egy helyre, mintha egy tunéziai vagy török bazárba érkeztem volna.
A királyi palota tulajdonképpen a szokásosnak mondható, nem is ez volt a lényeg számomra, hanem Szent Vitus Székesegyház. Valami elképesztő méretű, és a hatást csak fokozza, hogy belegyömöszölték abba a picike kis udvarba. Egy boltíves átjárón közelítettük meg és ahogy kilép az ember szinte beleütközik a homlokzatba. Aztán magához tér, ráeszmél arra, hogy itt van valami nagy és csak emeli a tekintetét és emeli és emeli és egyszer csak, nagy sokára meg is látja a tornyok csúcsait. És tudjátok, mi az egyik legjobb ebben a templomban? Hogy mellette megtalálható az egyik kedvenc szobrom: Sárkányölő Szent György, igaz jelenleg inkább csak ijesztgeti a hüllőt, mert valaki elvitte köszörülni a lándzsát a kezéből…
_mg_1013-7111
Szent Vitus Székesegyház
_MG_1016-72_01
Vízköpő
_mg_1037-7905
György, sárkány és a láthatatlan lándzsa

Miután jól körbejártuk a templomot, elindultunk ebédelni. Az összes étkezés egyik legnagyobb felfedezése káposzta köret volt. Nagyon finom, kicsit már pépes, édeskés-savanykás és elég jól megy mindenféle húsokhoz és knédlikhez, na meg a sörhöz! Meg kell állapítsam, hogy a cseh sörfőzők értik a dolgukat.
_mg_1039-8006
Magasba törő
_mg_1042-8103
Művészbejáró
_mg_0981-5904
SÖR

Ebéd után visszasétáltunk a Károly hídon a „pesti” oldalra, és lesétáltunk a Táncoló házig. Útközben leültünk kicsit gyönyörködni a napsütötte városban a Moldva egyik kis szigetének partján. Majd elindultunk a híres Vencel térre… Hát én ekkorát már rég csalódtam… Nem hogy nem szép, hanem elég csúnya szegényke, pedig akár lehetne mutatós is… de nem, nem az. Az egyedüli pozitívum a tér végében álló nemzeti múzeum, meg a lovas szobor, de ott valami tüntetés lehetett, ezért inkább csak távolról szemléltük meg.
_mg_1135-11104
Statikus keringő
_mg_1137-11313
Az egyetlen szépség
_mg_1157-12315
Es(T)yn templom

Eddigre már eléggé elfáradtunk, de Tyn templomot szerettük volna megnézni sötétedés után is, szóval visszaballagtunk a térre és egy padon ücsörögve megvártuk, hogy elérkezzen a kékóra, majd hazamentünk rápihenni a szombati kirándulásra.

1. Tetszett!Nagyon régen jártam Prágában,és köszi,hogy felidézhettem az emlékeimet.Szépen fotóztad.Várom a folytatást!

2. Na ez jó volt, én is várom a folytatást és ami a képeket illeti nekem nagyon tetszenek. Nagyon jó ez a fakó barnás árnyalat!

3. Köszönöm mindkettőtöknek! A folytatás hamarosan érkezik, már nem kell sokáig várni rá! :)

4. Még sosem jártam Prágában, de meghoztad hozzá a kedvem. Szép képek készültek és csak erősít rajtuk ez a színvilág! :)

1. Örülök, hogy kedvet csináltam hozzá! :) Akkor megérte megírni a bejegyzést! :)
      A folytatás is felkerült ám! :)

5. Névtelen23/4/12 10:03

En 4 eve Pragaban elek..es mondhatom Praga gyonyoru varos. Minden evszakban. Nagyon szepek lettek a fotok. Sok sikert a folytatashoz!(:

1. Kedves Névtelen!

Külön öröm, hogy Prágából is szépnek találod a fotókat! :) Köszönöm, hogy végigolvastad/nézted!